Robert Doisneau werd in 1922 geboren in Gentilly, een buitenwijk van Parijs. Hij groeit op in een middenklasse gezin. Op zijn vijftiende leert hij graveren en lithografie op de Estienne school in Parijs en beging etiketten voor medicijnverpakkingen te ontwerpen. Hij wordt camera-assistent in André Vigneaus studio in 1931, waar hij een nieuwe artistieke uitlaatklep ontdekt. Na vier jaar voor de marketingafdeling van autofabrikant Renault gewerkt te hebben, wordt hij ontslagen wegens telkens te laat komen. Hierna begint hij als zelfstandig fotograaf. De Tweede Wereldoorlog zette zijn projecten op een laag pitje, maar zijn projecten leven weer op in de na-oorlogse euforie in Parijs. Hij is vooral op zoek naar waar 'niets bijzonders te zien' is. Op zoek naar de schoonheid in het alledaagse, zoals de weerkaatsing van zonnestralen op het asfalt. ...
Gedurende zijn leven gaat hij vele samenwerkingen aan, met andere fotografen, maar ook met tijdschriften zoals Vogue, en zijn omzwervingen voor fotoreportages brengen hem naar onder andere New York en de Sovjet-Unie. Hij wint vele prijzen en zijn werk was ook gedurende zijn leven in diverse musea te zien. Uiteindelijk overlijdt Doisneau in 1994 en laat een imposant archief van 450.000 negatieven na, die een levendig verhaal vertellen van een vriendelijk en observerend oog, zijn diepere gedachtes, zijn afkeer van macht en autoriteit en zijn onvermoeibare vrijdenken.
Catch Projecten heeft een unieke verzameling kunstposters die men nergens meer in de wereld zal aantreffen. Duizenden originele posters uit de jaren '80, '90 en 2000, waarvan steeds meer in onze webshop te vinden is. Deze posters zijn van bekende uitgeverijen van toen, zoals Bruce McGaw, Springdale, Editions Limited, Nouvelles Images, Clouded Tiger, Tushita Editions, Zero Editions, Zamorani, LEM, EGIM, Desastre, Art Unlimited en Catch Publishing. De collectie bestaat ook uit uitgaven van musea, zoals The Metropolitan Museum, Gugenheim Museum, Whitney Museum of American Art en MoMa in New York, Museum of Fine Arts in Boston en National Gallery of Art in Washington. Hieronder valt uiteraard ook de fotografie van Robert Doisneau.